fbpx
Vision & Mission

Vision

Saint John’s Catholic School is committed to providing a strong basic education living up to its three-fold ideal of Scientia, Virtus, et Vita (Knowledge, Virtues and Life) within the framework of Christian values.

Mission

As a Catholic School, we envision our students to pursue education in the best local and international universities, to be the best in their chosen career or vocation, to be productive members of society – independent, disciplined, creative, critical thinkers, having a better understanding and deeper appreciation of their cultural heritage, and effective Christian witnesses to the world.

Our missions include:

  • To promote the development of spiritual and moral values
  • To respect the individuality of each person and the totality of his human potential
  • To develop social responsibility for national development
  • To promote the enrichment of Indonesian culture and the growth of an interdependent global community.

PHILOSOPHY

We believe that each child is a handmade of God – a unique individual who needs a secure, caring, and motivating environment in which to grow and mature in his/her fullest potentials; emotionally, intellectually, physically, and socially.

SCIENTIA, VIRTUS ET VITA

Saint John’s Catholic School acknowledge and respect the individuality of each person and the totality of his/her human potentials. Holistic approach is given to help each individual grow his/her talents and find his/her passions in life. 

Academic and non-academic achievements are both valued to help our young generation to grow up and enter the world of young adult with self-confidence and integrity. 

Our students will learn how to balance the need of pursuing knowledge with the responsibility of keeping morality and values in life together with the life skills that will help them to create their colourful and happy future. Entering the fast-changing technology, Saint John’s Catholic School is also keeping up with the demand and need of the new generations. Empowering heart and mind for the AI driven future means that Saint John’s School grows with the progress of technology. Development of mind in the era of Society 5.0 is also requiring the readiness of hearts to embrace the high technology without loosing compassion and empathy.

In line with the school’s mission, Saint John’s Catholic School aims to develop and nurture individuals who are:

  • Committed to Excellence, Competence and Confidence.
  • Catholic-Christian faithful, compassionate and cares for the poor.
  • Effective communicators in English, Bahasa Indonesia, or other languages.
  • Critical thinkers, creative and innovative.
  • Concerned leaders and proud citizens.

In partnership with:

logo-web-03-(1)

Visi & Misi

Visi

Berkomitmen untuk menyediakan pendidikan dasar yang bermutu berdasarkan tiga pilar yaitu Scientia, Virtus et Vita (Knowledge, Virtues and Life) di dalam kerangka nilai-nilai Katoliksitas.


Misi

Mempersiapkan siswa-siswi untuk mendapatkan pendidikan tinggi di universitas-universitas terbaik di Indonesia dan di luar negeri untuk mendapatkan karir terbaik, menjadi anggota masyarakat yang mandiri, disiplin, kreatif, berpikir kritis, koloboratif, menghargai keberagamaan global, mendapatkan pemahaman dan penghargaan yang lebih baik terhadap budaya Indonesia dan menjadi penganut agama yang baik bagi dunia.

Misi kami mencakupi:

  • Mengikuti program akademis yang relevan dan terbaik
  • Mempromosikan pengembangan nilai-nilai spiritual dan moral
  • Menghargai individualitas pribadi masing-masing dan pengembangan potensi pada setiap individu
  • Mengembangkan pertanggungjawaban sosial demi pengembangan nasional
  • Mempromosikan pengayaan kebudayaan Indonesia dan mengembangkan komunitas global yang saling tergantung

Filosofi

Kami sangat mempercayai bahwa setiap murid adalah seorang individu unik yang memerlukan lingkungan yang aman, nyaman dan bermotivasi tinggi untuk bisa mengembangkan dan menumbuhkan seorang individu yang berpotensi penuh secara emosional, intelektual dan sosial.


SCIENTIA, VIRTUS ET VITA

Sekolah Katolik Saint John's mengakui dan menghormati individualitas setiap orang dan totalitas potensi kemanusiaannya. Pendekatan holistik diberikan untuk membantu setiap individu mengembangkan bakatnya dan menemukan gairah hidupnya. 

Prestasi akademik dan non-akademik sangat dihargai untuk membantu generasi muda kami tumbuh dan memasuki dunia dewasa muda dengan kepercayaan diri dan integritas. 

Siswa kami akan belajar bagaimana menyeimbangkan antara kebutuhan untuk mengejar pengetahuan dengan tanggung jawab untuk menjaga moralitas dan nilai-nilai dalam hidup bersama dengan keterampilan hidup yang akan membantu mereka menciptakan masa depan yang penuh warna dan bahagia.

Memasuki teknologi yang berubah dengan cepat, Sekolah Katolik Saint John juga 

mengikuti permintaan dan kebutuhan generasi baru. Memberdayakan hati dan pikiran untuk masa depan yang digerakkan oleh AI berarti bahwa Sekolah Saint John's tumbuh bersama kemajuan teknologi. Perkembangan pikiran di era Society 5.0 juga membutuhkan kesiapan hati untuk merangkul teknologi tinggi tanpa kehilangan belas kasih dan empati.

Sejalan dengan misi sekolah, Saint John’s Catholic School bertujuan untuk mencari dan mendidik individu yang:

  • Berkomitmen untuk menjadi unggul, kompeten dan percaya diri.
  • Beragama Kristen-Katolik, sayang dan peduli kepada para fakir miskin
  • Efektif berkomunikasi dalam Bahasa Inggris, Bahasa Indonesia, atau berbagai bahasa lainnya.
  • Pemimpin yang peduli dan warga negara yang membanggakan.


Bekerja sama dengan:

logo-web-03-(1)

11 thoughts on “Vision & Mission

  1. Halo, apakah boleh meminta brosur atau informasi biaya pendidikan tingkat SD di kampus meruya? terima kasih

  2. halo, apakah saya bisa mendapatkan brosur tentang pengenalan sekolah dan kisaran biaya pendidikan untuk jenjang SD?

  3. Halo, apakah Saya bisa mendapatkan info atau brosur mengenai biaya pendidikan & kurikulum tingkat SD di kampus BSD Dan kelapa gading? Thankyou

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *